Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s week 15

Vorige week woog ik 72,6 kilo. Er was dus toch wel weer wat af gegaan. Het zijn steeds kleine beetjes, maar toch al 3,5 kilo in totaal. Officieel zelfs als 4,5 kilo, want ik was al een kilo kwijt voordat ik het met jullie ging delen. Dat is dus ongeveer 1,5 kilo per maand. Het is niet veel, maar het lukt me met weinig inspanning en dus ben ik dik tevreden. Tja, nog wel dik ja. Maar hé, ik pas mijn broeken weer en al mijn kleding zit weer goed en niet meer strak. Dus dat is al een hele verbetering. En nu zijn we alweer beland in mijn strijd tegen de kilo’s week 15.

Beweging

Vorige week vertelde ik al dat ik de druk van het sporten los heb gelaten. Zo in de laatste maand van het jaar is het al druk genoeg en ik weet dat ik alleen maar gefrustreerd raak als ik moet sporten en er niet toe kom. Ik weet dat het een kwestie van me ertoe zetten is, maar nu werkt het gewoon niet voor mij.

In januari gaan we er echt tegenaan. Ik ben dan ook al druk bezig met een planning maken, die voor mij gaat werken. Ik hoop vanaf dan meer dan 1,5 kilo per week kwijt te raken. Tot die tijd zorg ik dat ik actief blijf door wel genoeg te bewegen op een dag en daarnaast de wekelijkse wandelingen met Jill te blijven maken. Ik ben nog steeds blij met mijn Fitbit en de seintjes die hij mij geeft dat ik op moet staan en moet bewegen. Dat gaat dus echt nog goed!

Eten en drinken

Ook hier gaat het heel goed. Ik heb echt gemerkt dat het een kwestie van wennen is. Mezelf aanwennen om gezonde keuzes te maken. Maar ik merk ook hoe snel je eraan gewend raakt om niet naar de lekkere maar ongezonde dingen te grijpen. En als ik er naar grijp dan is het echt puur voor de lekker en niet om te snaaien. Ditzelfde geldt voor suiker. Ik doe helemaal geen suiker meer in mijn koffie en als ik iets zoets eet vind ik het al gauw te zoet. Mijn lichaam is al helemaal gewend aan minder suiker. En minder suiker is minder vetaanmaak in mijn lichaam. En dus kom ik in ieder geval niet meer aan.

Iedere keer wat slanker

En ondanks dat de kilo’s er niet af vliegen merk ik aan mijn lichaam dat het slanker wordt. Broeken die eerst te strak zaten en ik nu weer goed aan kreeg, beginnen losjes te raken en zakken van mijn billen (heel charmant zo’n bouwvakkersspleet…NOT!). Maar ook truien zitten mooier en niet meer strak om mijn armen. En wat ik helemaal bizar vind, is dat ik nul komma nul aan buikspieroefeningen doe en toch wordt ook mijn buik platter. Ik kan niet wachten tot ik volgende maand ga knallen met sporten. Zou ik dan toch weer een platte buik krijgen?! Dat wasbordje van 15 jaar geleden hoeft niet meer, maar gewoon weer een platte buik of in ieder geval plattere buik zou heel fijn zijn. Kan ik eindelijk weer een jurkje aan zonder mijn buik in te hoeven houden 😉

December = eten

Maar ik moet ook eerlijk zijn. Sinterklaas, kerst, oud&nieuw en dat betekent pepernoten, speculaas, banketstaven, chocola, kerststol en nog veel meer eten. Dus december zal een maand zijn waarin ik nog minder af zal vallen. Misschien komt er zelfs weer wat aan. Al let ik er natuurlijk wel op dat ik na een dag van snoepen alleen gezonde dingen eet en meer dan genoeg water drink. Maar mocht ik niet afvallen dan is dat geen ramp. Daar kan ik mee leven. Zo lang ik mijn broeken nog gewoon blijf passen, is het minder erg. Wat ik al zei, in januari dan ga ik er echt tegenaan. Dat moet gewoon (ja ik ben mezelf nog steeds moed aan het inpraten en probeer mezelf zo te motiveren).

Weegmoment

En na een weekje van redelijk wat beweging en goed en gezond eten, is het weer tijd om op de weegschaal te staan. Dus daar komt ie weer…..*tromgeroffel*……72,4 kilo! Ik ga al richting de 72 kilo. En ben nu al bijna 5 kilo afgevallen!! Nu begrijp ik waarom mijn kleren wijder zitten, ze zeggen immers dat 5 kilo één kledingmaat is. Dus ondanks dat ik niet veel ineens afval, gaat het er nog steeds af. Nu hopen dat het de hele maand december zo blijft, al vrees ik het ergste…

Wat doe jij om niet aan te komen? 

 

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.