Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s week 8

Jullie hebben vorige week kunnen lezen dat het een goede week was. Ik was goed bezig met bewegen. Ik had zelfs mijn hometrainer weer eens gebruikt. Eten en drinken ging ook goed en ik was een kilo afgevallen. En die ene kilo was zo’n goede motivatie om door te zetten. Maar het ging toch mis deze week. Deze week begin ik met 73,9 kilo en laat ik je weten hoe mijn strijd tegen de kilo’s week 8 is gegaan.

Gekke week

Dit was een hele gekke week. Zoals jullie weten heb ik geen werk meer en dus heb ik een ww-uitkering bij het UWV aangevraagd. Die is gelukkig goedgekeurd. Maar in de afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met nadenken wat ik nu met mijn toekomst wil. En zoals jullie wel gemerkt hebben, ben ik steeds meer tijd in mijn blog gaan steken. Daarnaast mis ik het coachen wat ik bij mijn vorige werkgever deed. En dus ben ik met UWV in gesprek gegaan over het starten van mijn eigen bedrijf. Hiervoor moest ik wel een ondernemingsplan maken en daar heb ik deze week veel tijd ingestoken. En moest ik mij voorbereiden op het gesprek met iemand van UWV. En tussendoor had ik ook nog een telefonisch sollicitatiegesprek.

Vergeten te eten

En hier ga ik dus de fout in. Als ik dan druk zit te tikken op mijn laptopje, vergeet ik de tijd. Ik ga helemaal op in wat ik aan het doen ben. in dit geval een ondernemingsplan en financieel plan. Ik vergeet dan gewoon te eten en krijg op een gegeven moment zo’n honger dat ik iets pak wat snel klaar is of niet eens klaargemaakt hoeft te worden. Denk hierbij aan een bak strooigoed, een stuk kaas of toch weer die ellendige chips. Ontbijt en avondeten gaat goed, maar alles daartussen is gewoon echt niet goed voor me. En ja, dan vergeet ik dus te lunchen.

Te weinig beweging

Datzelfde geldt dan ook voor het bewegen. Het is dat ik een hond heb en haar een paar keer uitlaat. Maar was zij er niet dan is mijn enige loopje als ik de kinderen naar school breng of ophaal. En af en toe de trap op en af omdat er een was of uit moet. En verder weinig beweging dus. Ik moet wel zeggen dat mijn Fitbit hier wel bij helpt. Want als hij dan gaat trillen (signaal dat ik moet bewegen) dan is dat voor mij het moment om de hond uit te laten, er een wasje in te gooien of even het huis te stofzuigen. Dus beweging is er wel geweest, maar sporten was een grote #FAIL!

Strakker plannen

Ik moet er dus echt voor waken dat ik een strakke planning maak en hier dan ook mijn eetmomenten in meeneem. Of mezelf aanleren dat als mijn Fitbit trilt om te bewegen, ik dan ook even een stuk fruit of iets dergelijks eet. Ik moet echt strenger gaan worden en zorgen dat ik 6 eetmomenten heb. Anders gaan die 10 kilo er nooit af. En dat is niet de bedoeling. Ze moeten eraf. Het moet me gewoon lukken.

Weegmoment

En dan vliegt zo’n week voorbij en is het weer tijd voor het weegmoment. Dat is voor mij dan ook het moment dat ik me realiseer dat ik niet echt goed bezig ben geweest. Ik had gezonder en beter kunnen eten, dat stuk taart op die verjaardag had ik beter kunnen laten staan en dat wijntje misschien ook. Maar hé, je moet ook nog een beetje genieten toch? Ik wil gewoon afvallen en wel nog een wijntje kunnen drinken en een stukje taart kunnen eten. Is me in het verleden ook gelukt. Dus ik moet positief blijven! Oké oké daar komt ie dan *tromgeroffel*…..73,6 kilo! Wauw, ik ben gewoon niet aangekomen en zelfs nog een beetje afgevallen!

Mijn strijd tegen de kilo’s week 8

Maar nu begint de herfstvakantie dus weg orde, regelmaat en ritme. Dat gaat nog lastig worden. Volgende week lezen jullie hoe het gegaan is en of het me ondanks dat het vakantie is toch lukt om af te vallen. Of misschien zit er na die week wel weer een kilo aan. Nog even een weekje geduld en dan is er weer een update.

Lukt het jou om gewoon te eten en sporten als je het druk hebt? Gaat dat dan vanzelf of moet je daar dan ook extra op letten? Elke tip is welkom dus ik hoor het graag!

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.