Help ik ben te dik! Mijn strijd tegen de kilo’s week 10

En dan is er alweer een week voorbij! Vorige week was kortgezegd een baggerweek, want ik heb veel bagger naar binnen zitten werken. Het was vakantie en ik merk dat ik dan minder goed streng tegen mezelf kan zijn. Maar hé, nieuwe ronde dus nieuwe kansen. Deze week kunnen we er weer tegenaan. En dat heb ik natuurlijk gedaan! Lees gauw verder hoe mijn strijd tegen de kilo’s week 10 is gegaan.

Strakke planning

De kindjes gingen weer naar school, dus weer regelmaat en ritme. Heel fijn voor de kinderen maar ook voor mama. Ik had op zondag een planning voor de hele week gemaakt in mijn bulletjournal. En dat wil dan echt niet zeggen dat die planning dan vaststaat; zo’n strakke planning waar niet vanaf geweken mag worden. Nee, helemaal niet. Gedurende de week kunnen er natuurlijk ook nog dingen aangepast worden. Maar een planning helpt mij echt om dingen gedaan te krijgen en het voelt heerlijk als je dan zaken af kunt strepen.

Beweging

Maandag maak ik het beneden altijd grondig schoon en dat voelt echt als een workout. Dus daar had ik alweer punten gescoord. Op dinsdag maak ik de bovenverdieping en de badkamer schoon. En op woensdag de zolder terwijl Alex de woonkamer dan weer stofzuigt en dweilt (tja, papadag is niet alleen maar gamen). Ook ben ik naar yoga geweest en heb ik met m’n vriendin Jill weer een flink stuk gewandeld. Daardoor had ik op dinsdag meer dan 19.000 stappen gezet! Een persoonlijk record dus. En ik heb een halfuurtje op de hometrainer gefietst. Al met al ben ik redelijk tevreden. Maar dat bewegen moet gewoon echt veel intenser. Er komt een dag, dan lukt het me vast 😉

Sporten

Om mezelf daarbij te helpen, moet de zolder leeg. Er staan nu zoveel spullen die alleen maar stof staan te vangen, maar nooit gebruikt worden. Denk aan een tv uit het jaar nul. Ja zo’n grote met zo’n dikke reet. Weet je hoeveel ruimte dit inneemt!? Die moet weg! En daarnaast nog wat andere dingen. Sowieso moet er ruimte gemaakt worden voor als mijn moeder en haar vriend weer in Nederland zijn. Ze willen niet in onze slaapkamer dus zal ik toch een slaapplek voor ze op zolder moeten creëren. En als zij dan weer terug naar Mauritius gaan, heb ik een mooie ruimte waar ik kan sporten. Dan kan de hometrainer naar zolder en heb ik mijn eigen sportplekje. Wie weet motiveert mij dat om dan echt wat te gaan doen. Wie weet…

Eten en drinken

Doordat ik een goede planning had gemaakt, waarin ik ook mijn eetmomenten had gepland, ging dat ook weer helemaal goed. Ik heb iedere dag 1,5 liter water gedronken en de hele week gezond gekookt. Het scheelt echt dat ik de boodschappen online doe. Ik moet nu van te voren bedenken wat ik voor vier dagen ga koken en hou me daaraan. Als ik in de supermarkt loop zie ik zoveel lekkere dingen, dingen die vaak ongezond zijn. En dan maak ik verkeerde keuzes. En dan kan ik nog zo braaf een boodschappenlijstje gemaakt hebben, ik negeer dat lijstje dan gewoon. Dus die boodschappen blijf ik voorlopig nog online bestellen.

Weegmoment

En dan vliegt zo’n week weer voorbij en is het alweer tijd om op de weegschaal te gaan staan. Ik heb zo’n vermoeden dat er niet heel veel vanaf is. Ik heb natuurlijk vorige week zoveel ranzigheid gegeten en dat zal als eerst verbrand worden. Maar wie weet word ik wel verrast. Dus daar komt ie….*tromgeroffel*……73,5 kilo! Het is niet veel, maar was er al een beetje bang voor. Maar hé, zo lang het een dalende lijn is blijf ik blij en positief. Er komt niks bij en dat is echt heel positief. Dat was een paar maanden geleden wel anders. Dus met dit positieve gevoel ga ik de nieuwe week tegemoet en dan komt het vast wel goed!

Sleep jij jezelf naar de sportschool of ga je vol goede moed en heb je er altijd zin in? Wat doe jij dan om jezelf te motiveren om toch te gaan sporten?

 

4 REACTIES

  1. Als ik het zo lees ben je qua beweging al heel goed bezig. Ik sport met een vriendin. Alleen zou ik na een paar maanden weer afhaken. Wij zeggen altijd dat we geen zelfdiscipline hebben, maar wel samendiscipline. We sporten bij een kleine sportschool. Dat betekent vooral veel persoonlijke aandacht van de trainers. En fijne medesporters. Niet dat massale. Maar als ik lees wat je al doet denk ik dat je wel aan je beweging komt al. En heel de week gezond koken met een druk gezin. Ik vind het knap!

    • Ik moet echt meer bewegen. Ik merk dat het te langzaam gaat. Als ik echt wat intensiever zou sporten dan weet ik zeker dat het sneller gaat. Dus deze week moet ik er echt tegenaan 😉 En ik hou niet van sportscholen, helemaal niet dat massale. En gezond eten lukt ook niet altijd 7 dagen hoor. Maar mijn vriend en ik doen ons best dus 6 dagen redden we meestal wel 🙂

        • Ik heb mezelf nu voorgenomen om geen druk op mezelf te leggen. In januari ga ik sporten. Heb ik nog even de tijd om te bedenken hoe en wat 😉 En een sportmaatje is lastig. Ik kan namelijk niet iedere dag ivm de diensten van manlief. En om nou een oppas te regelen..nee dat vind ik te ver gaan.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.